Hoe kom je bovenaan in Google? Bewezen methodes

Winnen in Google uitgelicht

Weet je hoe vaak er per maand wordt gezocht (in Google 😀) op ‘bovenaan in Google’? 480 keer. En op ‘SEO optimalisatie’ en ‘zoekmachine optimalisatie’ (want dat is wat je moet doen) allebei 1600 keer. En als je het antwoord gevonden hebt, hoef je niet nog een keer te zoeken. Dus ik ga er van uit dat het overgrote deel van de maandelijkse zoekers op deze termen, nieuwe zoekers zijn. Kortom: er zijn nogal wat mensen die precies hetzelfde willen als jij, bovenaan komen in Google. En voor jouw zoekwoord(en) betekent het, net als voor ieder ander, dat er maar 1 persoon de eerste plek kan pakken. Dus hoe doe je dat?

Meteen gratis starten met het neusje van de zalm op het gebied van Winnen in Google? Klik hier om het e-book direct te downloaden.

Zoekmachine optimalisatie oftewel SEO optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie of SEO optimalisatie zijn 2 termen die feitelijk hetzelfde betekenen. SEO betekent namelijk Search Engine Optimalisatie, dus dat is gewoon de Engelse term voor Zoekmachine Optimalisatie. Anyways. Dat is wat je wil, je teksten zo schrijven dat zoekmachines jouw artikel of pagina dusdanig goed vinden dat je als eerste getoond wordt.

Het gaat trouwens niet alleen om je geschreven tekst. Denk ook zeker aan je titels, je omschrijving en je afbeeldingen. Om als deze zaken te optimaliseren voor zoekmachine Google heb ik een heleboel tips.

En nee, dat is zeker niet alleen voor Google. Er zijn nog veel meer zoekmachines. Denk bijvoorbeeld aan: Ask, Bing, Baidu, DuckDuckGo, Ecosia en Lycos. Deze zoekmachines zijn vaak niet minder dan Google, maar Google is nu eenmaal de zoekmachine waar bijna iedereen op zoekt. Als je daar bovenaan weet te komen heb je dus de meeste impact en ondanks dat ik zelf graag gebruik maak van DuckDuckGo wil ik me voor mijn optimalisaties het liefst richten op Google. Want massa is kassa!

Hoe kom je bovenaan in Google

Hoe kom je bovenaan in Google? Dan is direct al 1 ding superbelangrijk. Namelijk dat je niet alleen maar voor de zoekmachine schrijft. Je kunt al snel in de verleiding komen om dan maar helemaal los te gaan met je zoekwoorden en verder nergens meer naar te kijken.

Zo was ‘vroeger’ een mooie truc om op een witte pagina een witte afbeelding te plaatsen van 1 pixel en die afbeelding vol te plempen met jouw zoekwoorden. De bezoeker van je pagina heeft er geen last van, want de afbeelding is super klein en hij is nog wit ook, dezelfde kleur als de rest van je pagina. En Google ziet een enorme hoeveelheid van jouw zoekwoorden. Eureka! Nou, niet meer. Want Google ziet tegenwoordig zo veel en straft je direct genadeloos af voor dit soort trucjes. Nooit doen dus.

Als je mij nu vraagt ‘hoe kom ik bovenaan in Google dan zeg ik -> schrijf teksten die een klip en klaar antwoord geven op de vraag die jouw zoeker stelt. En ja, natuurlijk wil je optimaliseren op je zoekwoorden/zoekzin. Maar het aller- allerbelangrijkst is het om een goed antwoord te geven op de vraag. Want dan blijft jouw bezoeker lezen. Hij/zij heeft het antwoord op een prangende vraag gevonden en daarom blijf je op de website.

Als je doorlinkjes hebt geplaatst in dat betreffende artikel dan zou het zomaar eens kunnen dat jouw bezoeker nog dieper je website in gaat. En als dat gebeurt, ben je de beste vriend van Google. Blijkbaar heb jij een goed artikel geschreven, want je bezoeker blijft en klikt zelfs door. Hoppa, als dat maar vaak genoeg gebeurt dan gaat Google je belonen en komt jouw website bovenaan in Google.

Mijn belangrijkste tip hierin is dus dat je teksten moet schrijven die jouw bezoekers raken, waardoor ze op je website blijven. En als je moet kiezen tussen een lekker lopende zin of op de een of andere manier een kromme zin maken waarin je zoekwoorden wel netjes staan, dan kies je voor het eerste. Je schrijft te allen tijde voor je lezer en niet voor Google. Google is inmiddels slim genoeg om dat te waarderen.

Wist je al dat het mij al meerdere keren gelukt is om op de eerste pagina van de zoekresultaten in Google te komen. Met 1 blog stond ik binnen een dag op plaats 2 van de zoekresultaten! In deze blog over hoger scoren in Google leg ik exact uit wat ik daarvoor gedaan heb.

Hoger in Google komen is dat moeilijk?

Hoger in Google komen is niet moeilijk, maar je moet wel even weten wat je allemaal kunt doen. En natuurlijk ook wat je beter niet kunt doen. Er zijn namelijk heel veel tips and tricks waarmee je wel degelijk optimaliseert, maar waar jouw lezer geen last van heeft bij het lezen en kijken van je informatie.

Ik wilde natuurlijk zelf ook alles weten op dit gebied, want ik heb zelf inmiddels 3 websites en ik wil wel dat ik die niet voor de kat z’n viool bijhoud. Daarom heb ik hulp gezocht bij de grootste kanjers die ik op dit gebied kon vinden. En het leuke is, dat kon nog op een laagdrempelige manier ook.

Winnen in Google

De toppers die mijn geholpen hebben om mijn website hoger in Google te krijgen zijn Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren van IMU. En het mooie is dat ze zelfs gratis hulp voor je beschikbaar hebben in de vorm van het e-book ‘Winnen in Google’. Het is een compleet stappenplan waarmee je van je website een bezoekersmagneet maakt. Ben je op zoek naar quick fixes om je website hoger in Google te krijgen, dan is dit e-book voor jou.

Hoger in Google met Doelgerichte SEO

Waanzinnig goed boek van Tonny Loorbach. Hij verstaat namelijk de kunst om moeilijke zaken makkelijk uit te leggen. Maar wel goed. En dat heeft hij ook weer gedaan met ‘Doelgerichte SEO’.

Het boek staat tjokvol tips over hoe je ervoor kunt zorgen dat je hoger in Google komt en feitelijk is het allemaal niet zo moeilijk. Je moet gewoon bepaalde stappen volgen en bepaalde instellingen goed gebruiken. Tonny legt in zijn boek exact uit hoe dat moet en waar je op moet letten. En hop, zo zorg ik ervoor dat ik met mijn zwoegen en zweten op mijn blogs en artikelen maximale impact bereik.

Welke geheimen deelt dit boek met je zodat jij bovenaan komt in Google?

  • De belangrijkste hoofdstukken van dit boek (in vogelvlucht): In hoofdstuk 1 en 2 wordt de basis gelegd en kijk je naar waar wil ik eigenlijk hoog op scoren in Google en op welke woorden. Bijvoorbeeld om een goede domeinnaam te kiezen.
  • Hoofdstuk 3, nu wordt het leuk. Want we gaan aan de slag met de keywords en hoe je je content het beste kunt optimaliseren voor deze zoekwoorden. Waar kun je de zoekwoorden allemaal kwijt en wat moet je wel en wat moet je vooral niet doen. Super belangrijk hoofdstuk en het is lekker lang met heel veel ‘zet dit daar’, ‘doe dat zus en zo’.
  • Hoofdstuk 4, om bovenaan in Google te komen moet je gebruik maken van rijke content. ‘Vroeger’ kwam je nog weg met korte blogjes, nu niet meer. Focus op afbeeldingen, geluidsmateriaal en video’s en zorg dat jouw content zo waardevol mogelijk wordt. Dat waardeert Google en het helpt je bij je ranking.
  • Hoofdstuk 5, daarin was voor mij de eye-opener het SEO spinnenweb. Namelijk dat je binnen je website pagina’s naar elkaar kunt laten verwijzen en er zo voor zorgt dat jouw bezoekers steeds weer doorklikken. Dat haalt je bounce-percentage lekker omlaag en daar houdt Google van.
  • Hoofdstuk 6, de backlinks. Vaak een ondergeschoven kindje waar mensen weinig aandacht aan besteden. Maar het is zo belangrijk en zo waardevol als andere websites naar jouw website linken. Waarom doen ze dat? Omdat jij waardevolle content voor hen hebt en als jij voor andere websites waardevolle content hebt dan ziet Google dat ook en waardeert Google dat ook.
  • Hoofdstuk 7, maar weinig mensen weten dit, maar reacties op de posts zijn super fijn. Niet alleen krijg je zo reuring op je website maar alle reacties zijn feitelijk ook weer extra content voor die betreffende blog. Jouw blog groeit dus zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
  • Hoofdstuk 8 en 9 gaan over dat je vanuit je sociale media kunt doorlinken naar jouw website en zo bezoekers trekt. En je kunt natuurlijk ook gastbloggers vragen en op andere manieren zorgen dat je steeds meer content krijgt.
  • Hoofdstuk 10 zit een beetje in het verlengde van hoofdstuk 4. Het is belangrijk om de meest waardevolle speler in jouw markt te zijn en om dusdanig door Google herkend te worden. Met een kwaliteitsstrategie die er voor zorgt dat bezoekers zo lang mogelijk op je website blijven geef je een goed signaal aan Google.
  • Hoofdstuk 11, leesbaarheid en techniek. Het gaat niet alleen om je content maar ook om je website op zich. Maak gebruik van schone code en zorg dat je website snel is. Hoe je dat doet, leer je in dit hoofdstuk.
  • Hoofdstuk 12 gaat over mobiel. Want ‘vroeger’ was het dat mensen veel op een vaste computer suften, nu zit bijna iedereen op het mobieltje. Je kunt er dus niet meer mee wegkomen als je website niet geschikt is voor mobiel. Check dat dus altijd. Ook al maak je je blogs op een vaste computer, kijk ook eens op je mobiel hoe het er daar uit ziet. Dit wil je weten!
  • In het laatste hoofdstuk haalt Tonny nog aan hoe slim Google is en wat de plannen zijn van Google. Bottom line, Google wordt slimmer en slimmer en het enige wat je kunt doen is zorgen dat jij het meest waardevolle artikel over jouw zoekwoord hebt. Welk algoritme Google ook gaat bouwen, dan blijf je een winnaar.

De marketing tornado van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren

De Online Marketing Tornado is nog zo belachelijk compleet boek van Tonny en Martijn van IMU. Het is in feite een stappenplan dat je hebben geschreven voor meer bezoekers, leads, klanten, fans en ambassadeurs via het internet. En dat allemaal gebaseerd op hun eigen praktijkervaring.

Welke tips and tricks ga je vinden in De Marketing Tornado?

Wat wel grappig is, is dat de tornado bestaat uit 6 fases en dat de schrijvers van fase 6 naar fase 1 werken. Voor het gemak behandel ik ze hieronder in de juiste volgorde:

  • Fase 1: SEO, hoe transformeer je iemand van zoeker naar bezoeker. Van jouw website natuurlijk! Hoe zorg je ervoor dat je gevonden wordt door je doelgroep? En liefst natuurlijk door (be)zoekers die ook daadwerkelijk de intentie hebben om te kopen. Dat doe je met SEO en dat is het fundament van je marketingstrategie.
  • Fase 2: Conversies. Je wilt natuurlijk wel graag dat je bezoekers aan je kunt binden (lees, bijvoorbeeld hun e-mailadres en naam achterlaten). Ze zijn op je website gekomen maar nu wil je wel dat ze doorpakken. Daarvoor heb je de juiste conversiepagina’s en attention grabbers nodig die voor zorgen dat je bezoekers graag hun gegevens bij je achterlaten.
  • Fase 3: Sales, dat zorgt ervoor dat je leads ook daadwerkelijk klant worden. Uiteindelijk ben je ondernemer geworden om geld te verdienen. Misschien is dat niet je nr. 1 doel, maar face it: je hebt geld nodig. Zorg dus dat je bezoekers bij je kunnen kopen. Zorg voor goede betaalprocessen en voorkom dat je bezoekers alsnog afhaken omdat jij iets niet helemaal handig hebt ingericht.
  • Fase 4: Affiliate marketing. Van eenpitter naar een leger, want dat is wat affiliate marketing is. Dat anderen over jou gaan vertellen. Hoe goed je bent en wat je allemaal te bieden hebt. Profiteer van het netwerk van anderen zodat jij maximaal kunt verkopen.
  • Fase 5 is het membership. Door memberships aan te bieden transformeer je klanten naar fans. Door memberships krijg je wederkerende inkomsten en dat zorgt dat financiële stress tot het verleden behoort.
  • Fase 6 is Community building. Maak de stap van klantenservice naar klantengeluk en zorg ervoor dat je je klanten verbindt in een online community. Zo breng je magie in je marketing en transformeer je je fans naar ambassadeurs voor jouw merk en bedrijf.

Het internet biedt kansen in overvloed, maar hoe voorkom je dat je als ondernemer verzuipt in alle mogelijkheden? Hoe verzeker je jezelf van de meest effectieve online strategie en een onverstoorbare focus? Hoe tover je jouw website om tot een ware bezoekersmagneet en een volautomatische marketingmachine voor je business? Juist, met dit boek. Want het is echt een belachelijk compleet boek, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Er staan zoveel voorbeelden en best practices in. Doe er je voordeel mee.

Als je hoger wilt scoren in Google dan moet je gewoon weten wat je doet. En ervoor zorgen dat je de juiste dingen doet. Dat is trouwens een ongoing proces, want Google verandert steeds de algoritmes. Maar waar je altijd zeker van kunt zijn is dat content king is. Als jij goede content hebt die gewaardeerd wordt door jouw bezoekers dan ga je hoger scoren in Google.

Hoe kom je hoger in google? Ik heb dat gedaan door me onder te dompelen in de content van IMU en zoals ik al schreef kan dat gratis maar je kunt ook meteen voor the max gaan en de boeken aanschaffen. Aan jou de keus!

Ga jij voor:

En je weet, als je niks doet houd je dezelfde resultaten die je nu ook hebt.

PS: Wist je al dat ik veel kennis heb van online geld verdienen? Ik heb daar al flink wat artikelen over geschreven. Bekijk bijvoorbeeld mijn uitgebreide blog over online geld verdienen.

Rinie van Driel en Liesbeth de Korte (2)Je las een blog van ons:
Rinie van Driel (visuals): www.rinievandriel.nl
en Liesbeth de Korte (tekst): www.liesbethdekorte.nl

Elke twee weken een soortgelijk artikel in je mail? Dat kan: meld je hier aan. Dan krijg je meteen als bonus mijn e-book over 8 conversie killers die je sales kosten tijdens je verkoopwebinar. Gratis natuurlijk!

Wil je reageren? Dat mag altijd, dat kan hieronder. Delen mag natuurlijk ook. Graag zelfs.

Categorie

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *