Lifestyle Of Business [LSOB] review en ervaring

Lifestyle Of Business [LSOB] review en ervaring

Even voorstellen: Lifestyle of Business (of LSOB) is de naam van het bedrijf van John Slabbecoorn en Jeanet Wolf. Ze hebben zelf al meerdere succesvolle bedrijven opgezet en ze zijn ook nu zakelijk gezien nog zeer succesvol. Samen hebben ze het bedrijf Lifestyle Of Business en Jeanet is daarnaast nog druk met haar tweede bedrijf GOA Kanker, een bedrijf waarmee ze haar klanten helpt om op een holistische manier van kankerlijder naar kankerleider te gaan.

Maar goed, het belangrijkste woord in de vorige alinea is het woord ‘succesvol’. Want als John en Jeanet iets weten dan is het wel hoe je een bedrijf opzet. Welke stappen je moet zetten en wat je moet weten en moet kunnen om daadwerkelijk succesvol te worden met je bedrijf. Die kennis en ervaring delen ze in hun trainingen van Lifestyle of Business.

Er was eens…

Even een klein stukje geschiedenis van Lifestyle of Business. John en Jeanet zijn teenage-lovers. Ze waren nog hartstikke jong toen ze elkaar leerden kennen. Bij Jeanet kriebelde het ondernemersbloed al vrij vroeg en in eerste instantie was haar corebusiness het trainen van paarden. Op een bepaald moment begon ze het bedrijf Kick-ass Leven en al snel groeide dit bedrijf zo groot dat Jeanet het niet meer alleen kon. Op dat moment heeft John zijn vaste baan opgezegd om in het bedrijf te stappen.

Daarnaast was daar ook de droom om locatie-onafhankelijk te leven en te werken én ondertussen een bedrijf te hebben dat gewoon door zou draaien. Dat was in eerste instantie nog niet zo eenvoudig, maar het is ze gelukt. Dit heeft trouwens ook mooie namen opgeleverd, want flink wat van hun trainingen dragen een naam waarin ‘op slippers’ is verwerkt. En ‘op slippers’ is een verwijzing naar vrijheid ervaren ook al ben je keihard aan het werk om een kick-ass bedrijf neer te zetten.

Toen kwam het moment dat John en Jeanet ook andere ondernemers wilden leren om meer misbaar te worden in hun bedrijf. Dat werd een van de pijlers van het nieuwe bedrijf Lifestyle of Business. Binnen dit bedrijf hebben ze verschillende opleidingen opgezet en ik heb MBA op Slippers gekocht. Ik vertel je graag wat ik van dit traject vind.

MBA op Slippers

Het paradepaardje van Lifestyle Of Business is in mijn ogen MBA op Slippers. Dat is een programma met 7 pijlers, namelijk:

  • Persoonlijk leiderschap op Slippers (PLoS)
  • Sales op Slippers (SoS)
  • Zakelijk Leiderschap op Slippers (ZLoS)
  • Productiviteit op Slippers (PoS)

En in de maak (op 15 februari 2021):

  • Financiën op Slippers (FoS)
  • Marketing op Slippers (MoS)
  • Nog iets, maar dat ben ik kwijt 🙂

Met MBA op Slippers krijg je dit allemaal en ik kan je vertellen dat het huge is. Dit is heel erg veel, maar ondernemer worden is ook niet zomaar iets.

Wat ook nog goed is om te vertellen: bij MBA op Slippers hoort een coachingstraject van 3 gesprekken. Gesprekken die je helpen om de juiste keuzes te maken. Voor dit programma en voor je bedrijf. Wat heb je op dit moment het hardst nodig en waar moet je mee beginnen? Heel fijn, want anders zou je serieus overweldigd kunnen raken door het programma en vervolgens maar niks doen.

Maar goed, door de coaching wist ik dus precies waar ik het beste mee kon beginnen, namelijk Zakelijk Leiderschap op Slippers. Grote kans dat dit ook voor jou geldt. Want het feit dat je op deze website bent betekent dat je een online bedrijf wilt starten of al hebt en dat bedrijf wil je zo goed mogelijk opzetten.

Wrap up voor MBA op Slippers: MBA op Slippers is een bijzonder compleet programma. Ik durf te stellen dat je als online ondernemer niet meer nodig hebt dan dit programma. Er zit zoveel in en voor alle uitdagingen waar jij tegenaan loopt is een module in een van de trainingen. En je hebt natuurlijk de coaching. Maar met MBA op Slippers heb je een online leeromgeving waar je voor de rest van je ondernemerschap op terug kunt vallen.

Zakelijk Leiderschap op Slippers

Zakelijk Leiderschap op Slippers

Ik ben dus begonnen met Zakelijk Leiderschap op Slippers. En voor een deel was het voor mij bekende kost. Ik heb al zo vaak aan coachings en online trainingen meegedaan waar de eerste vraag was ‘wie is je ideale klant’ en ‘wat is zijn of haar probleem’ en tenslotte ‘wat is jouw oplossing’.

En toch ben ik met al die andere programma’s nooit op het juiste antwoord gekomen. Ik had altijd het gevoel dat mijn uiteindelijke oplossing niet klopte. Niet klopte voor mij. Zakelijk Leiderschap op Slippers legde eindelijk bloot wat er aan de hand was. Ik koos wat ik dacht dat ik moest kiezen. Waar markt voor was. Waar anderen mij voor zouden waarderen en bewonderen. Maar ik koos niet wat het beste was voor MIJ.

Door de video’s van John en Jeanet viel het kwartje. Vooral ook doordat Jeanet (en John ook trouwens) behoorlijk hard uit de hoek kunnen komen. Je moet niet verbaasd staan als je in een video hoort dat Jeanet zegt dat het haar geen reet kan schelen wat jij doet of niet doet. Dat meent ze ook echt trouwens :-).

Maar goed, Zakelijk Leiderschap op Slippers is een stappenplan waarin je heel gericht gaat bouwen aan het fundament van je bedrijf. Een fundament voor JOU. Een fundament waar jij je goed bij voelt en waar je echt bij denkt ‘als ik mijn bedrijf zo in ga richten dan ga ik eindelijk de vrijheid ervaren die ik als ondernemer al zo lang zoek’.

Ondertussen hou je natuurlijk wel de randvoorwaarden in de gaten. Zo heeft John het bijvoorbeeld ook over ‘de kleinst werkbare doelgroep’. Dat is belangrijk, want je wilt uiteraard wel een levensvatbaar bedrijf (en liefst een succesvol bedrijf). Als je doelgroep te klein is, dan kun jij er helemaal happy van worden, maar dan wordt het niks. Je moet dus heel duidelijk hebben voor wie jij er bent en die groep moet groot genoeg zijn. En je moet heel goed weten wat je te bieden hebt. Wat dat oplost voor jouw doelgroep. Welke pijn haal jij weg en welk geluk lever jij aan jouw klanten?

Dit ga je allemaal in kaart brengen in Zakelijk Leiderschap op Slippers en gedurende de hele training sta jij aan het roer. Jij mag kiezen en je wordt ook geholpen om te kiezen.

Als je aan het eind van de training alle puzzelstukjes ingevuld hebt, dan ligt je fundament klaar en ik kan je vertellen dat dat een fan-tas-tisch gevoel geeft.

Hoe kom je daar?
Stap 1: je doel bepalen
Stap 2: een plan maken
Stap 3: actie!
Stap 4: groeien

Persoonlijk Leiderschap op Slippers

Persoonlijk Leiderschap op Slippers gaat over jou als persoon. En daar kan nogal wat aan ‘mis’ zijn of laten we het onhandig noemen. In deze module wordt veel gesproken over het reptielenbrein en dat is belangrijk. Want we zeggen al zo makkelijk ‘ik ben nu eenmaal zo’ of ‘dat kan ik nu eenmaal niet goed’. En daar kom je als ondernemer vaak niet meer mee weg. Dan hou je jezelf klein en dat is niet alleen zonde maar ook onnodig. Je wilt groeien, jezelf ontwikkelen en supersuccesvol worden.

Je kunt jezelf daar ook zo enorm dwars mee zitten en het jezelf zo moeilijk maken. Daarom zeggen John en Jeanet ook: “In de basis is alles simpel. Jij bent de degene die het ingewikkeld maakt. Zodra je daarmee stopt, krijg je een leven en een business zoals je wilt”. Persoonlijk Leiderschap op Slippers gaat jou helpen elke dag een 8,5 te scoren op ieder vlak.

Persoonlijk Leiderschap op Slippers

Hoe doe je dat:
Stap 1: het fundament van jou als persoon
Stap 2: relaxed vlammen
Stap 3: onbewogen veerkracht
Stap 4: begrensde vrijheid
Stap 5: comfortabel discomfort

Sales op Slippers

Je hebt natuurlijk bedrijven waarin je niet echt hoeft te verkopen en waarin je zelfs geen klanten hebt (dat kan bijvoorbeeld met affiliate marketing). Maar bij bijna alle bedrijven is het niet zo’n feest en is het gewoon belangrijk dat je gaat verkopen. Want zonder verkopen geen omzet en zonder omzet geen brood op de plank. En geen mogelijkheid om te investeren, om mensen in te huren en om een succesvol bedrijf te hebben.

Sales is dus een enorme belangrijke pijler in je bedrijf en daarom is Sales op Slippers onmisbaar voor iedere ondernemer.

Sales op Slippers

Wat moet je daarvoor weten:
Stap 1: de opbouw van een salesgesprek
Stap 2: een werkbare sales identiteit aannemen
Stap 3: zorgen dat je gekwalificeerde leads spreekt
Stap 4: hoe je zorgt voor een maximaal closingspercentage (dus een maximaal percentage van mensen dat ja tegen je aanbod zegt)
Stap 5: tonality
Stap 6: bezwaren wegnemen (superbelangrijk want als je potentiële klant een bezwaar heeft dan koopt hij of zij niet)

En heel belangrijk: in de bonusmodule geven John en Jeanet voorbeelden van salesgesprekken. Hoe fijn is dat. Want deze 2 kanjers kunnen er wat van en dat wil jij (en ik ook) van ze leren.

Productiviteit op Slippers

Ken je dat, dat de uren van de dag door je vingers lijken te glippen. Je begint vol goede moed en je hebt grote plannen voor je dag. En ineens is het avond. Heb je de hele dag gerend en gevlogen, maar wat je echt wilde doen heb je niet gedaan. Vooruit, morgen dan maar. En sodeju, zelfde verhaal als de dag ervoor.

Als er iemand kan plannen is het Jeanet wel. Zij is een machine. Ze maakt een plan voor een jaar en breekt dat op in maandacties. Die maandacties breekt ze op in weekacties en als laatste plant ze iedere week in wat ze op welke dag klaar moet hebben. Als ze dit hele plan gemaakt heeft dan wéét ze gewoon dat als ze iedere dag doet wat ze gepland heeft, dat ze dan aan het eind van het jaar haar doel heeft bereikt. Ik kan er alleen maar met bewondering naar kijken. En van leren natuurlijk en dat heb ik ook gedaan.

Productiviteit op Slippers

Wat leer je in Productiviteit op Slippers?:
Stap 1: Persoonlijk leiderschap tonen, waardoor je echt gaat doen wat je moet doen
Stap 2: de kracht in jezelf vergroten (maar niet op een zweverige manier)
Stap 3: Productief werken (en daar krijg je een toolbox voor aangereikt)
Stap 4: Plannen alsof het eigenlijk heel makkelijk is

Praktische How To’s

Alsof het nog niet genoeg is is er nog een enorme module met allemaal praktische how to’s. Dus als jij jouw plan hebt staan en je weet WAT er moet gebeuren, dan krijg je ook nog een hele bibliotheek met HOE je deze acties in gang kunt zetten.

Denk bijvoorbeeld aan een gratis weggever maken, webinars geven of hoe je converterende verkooppagina’s schrijft op je website.

Zoals ik al zei ‘het is heel veel’ en ik vind het een compleet programma. Eigenlijk heb je niet meer nodig dan dit. Aan de andere kant: weet wel dat John en Jeanet niet in alles expert zijn en dat zij zelf ook specialisten inhuren om voor hun bedrijf de Facebookadvertenties te maken. Als je echt alle ins and outs op het gebied van Facebookadverteren wilt weten dan adviseer ik je om bij Birgit Luijk te kijken. Maar wil je alleen weten hoe het werkt zodat jij met jouw experts over Facebookadverteren kunt praten en gericht mee kunt denken, dan is de module van John en Jeanet meer dan voldoende.

Praktische How To's

Hoe John en Jeanet je helemaal gratis helpen

Wees niet bang, je hoeft niet meteen in een betaald programma in te stappen. John en Jeanet hebben ook meer dan genoeg gratis materiaal. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De gratis ondernemerstest, waarmee je ontdekt wat de volgende stap is die jij moet zetten met je bedrijf als je wilt groeien.
  • Hoe je in 5 stappen ervoor zorgt dat je AAN je bedrijf gaat werken in plaats van alleen maar IN je bedrijf werken. Check hier het gratis e-book.
  • Hoe je direct al meer kunt gaan verkopen door met deze sales checklist te werken.

Wat ook leuk is (en super handig) zijn de fysieke producten van Lifestyle of Business. Ik heb ze alledrie liggen, de action planner, de journal en de succes forecast. Check it out.

Genoeg informatie en genoeg keuzes of niet? Ik wens je veel wijsheid met je keuze en weet dat succesvolle ondernemers snel beslissen en er gewoon voor gaan!

Rinie van Driel en Liesbeth de Korte (2)Je las een blog van ons:
Rinie van Driel (visuals): www.rinievandriel.nl
en Liesbeth de Korte (tekst): www.liesbethdekorte.nl

Elke twee weken een soortgelijk artikel in je mail? Dat kan: meld je hier aan. Dan krijg je meteen als bonus mijn e-book over de Online Business Bouwer Methode. Gratis natuurlijk!

Wil je reageren? Dat mag altijd, dat kan hieronder. Delen mag natuurlijk ook. Graag zelfs.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *